Aanpak

Studio ImVorm hanteert een geheel eigen aanpak bij de totstandkoming van het werk. Om tot een goed ontwerp te komen, is het belangrijk om eerst de identiteit van je organisatie vast te stellen. Dit doen we samen aan de hand van een opdracht die ik je geef. Daarin vraag ik je naar je missie, visie, wat je wil bereiken en naar kleuren en beelden die je mooi vindt. Het helpt mij om een nog beter beeld te krijgen van jou, je wensen en je bedrijf.

Voor Wonen voor jou, bijvoorbeeld, ontwerpt Studio ImVorm in eerste instantie het logo en daarna de vormgeving van de webshop. Eigenaars Marlies en Sandra omschrijven hun nieuwe bedrijf als puur, stoer en persoonlijk.

Ze vragen om een rond logo dat ook kan worden ingezet als stempel. Bovendien willen ze graag dat er handgemaakte aspecten terugkomen in het ontwerp zonder aan professionaliteit in te boeten. De webshop moet verder clean en simpel blijven met veel wit omdat die kleur de verkoop bevordert. De foto’s van de producten zelf bepalen dan vooral de sfeer.

Na het eerste persoonlijke overleg presenteer ik drie ontwerpen voor het logo. Verschillende aspecten daaruit worden gecombineerd tot een definitief ontwerp en de kleur hebben we verder verfijnd. Deze afstemming gaat heel gemakkelijk via Skype.

De pay-off ‘handgemaakt en vintage voor interieur en kinderkamer’ komt als een lint uit het logo. De stippellijntjes doen aan een stiksteek denken.

Van hieruit maak ik het verdere ontwerp voor de webshop. Zoals gevraagd blijft deze vrij basaal met behalve veel wit, de kleur groen uit het logo en twee grijstinten. Het stippellijntje en het grafische ruitje uit het logo komen op meerdere plekken terug. En de tekeningetjes in de foto’s op de homepage en van het winkelwagentje maken het af.